Saturday, December 11, 2010

Hariku Yang Berduri..

Ya Allah, betapa boring dan x kuatnya aku hari ni, kenapa jadi begini? seluruh urat saraf ku rasa lemah lesu. Mngkin ada yang dah putus agaknya urat ni...Tergolek kiri, tergolek kanan..hurmmm,bilik ni bagaikn keranda je aku rasa..

Cicak pun x de..Benciiiiiiiiiiiiiiiiiii...oiiii diri..nape ni? apa yang tak kena dengan aku hari ni..Aduhai..mau saja aku meraound seluruh kota hutan batu yang kaki dan bingit dengan keegoan ini..

Ego??kota ini EGO?..atau aku yang poyooo..hu..hu..bantut agaknya otak ni..Buku ni senyap je..bercakaplah sesuatu dengan aku..cakapppppp!!..nanti kena campak baru tahu..

Aku teringat satu ayat Al-Quran..Beginilah caraku kalau dah resah dan gundah tahap gaban..bukan pi bunuh diri or minum racun tikus or book kat Tanjung Rambutan..kelibat isytifar menyuntingku..Aku bagaikan anak dara sunti di suntingnya..rasa tenang dan malu sayang mendatang serta mngusik geloraku menjadi samudra yang tenang..Bila ayat demi ayat ku sentuh dengan mata dan ku rasa dengan hati serta aku ladani dan penghayatan..ada desahan bayu dingin, sedingin sajlu membelai nuraniku..

Allah berfirman yang bermaksud : “Dan janganlah engkau menurut orang yang telah Kami lalaikan hatinya dari mengingati Kami, lalu ia mengikutkan hawa nafsunya.” (al-Kahf: 28)

Emm itu peringatan yang keras, apakah aku harus melayan nafsu sunyi dan gundahku?? buat lagi pada ,muka, x dengar cakap Allah, sebab tu gundah gulana..Cuba bawa banyak zikir. Itu pesan arwah mama..Emmm berdesing telingaku..rasa muka macam udang kena bakar tepi laut musim tenang..Padan muka aku, telan air liur pun rasa dawai..

No comments:

Post a Comment